Warunki najmu
Rezerwacja
1. Rezerwacja pojazdu za pośrednictwem portalu następuje po:
- wypełnieniu formularza rezerwacji dostępnego na stronie www.newrent.pl/rezerwacja
- akceptacji Regulaminu oraz Warunków Umowy Najmu przez osobę zamawiającą
- akceptacji zamówienia przez Wypożyczalnię. Wypożyczalnia przed akceptacją rezerwacji może wymagać od klienta dodatkowych informacji. np. danych osobowych, danych z dokumentu tożsamości, prawa jazdy oraz opłaty rezerwacyjnej w wysokości 10% wartości całej umowy
- potwierdzeniu rezerwacji przez Zamawiającego
2. Potwierdzeniu rezerwacji przez Zamawiającego
- New Rent poinformuje drogą mailową, na wskazany w formularzu adres, o akceptacji lub braku akceptacji zamówienia w ciągu 24 godzin od jego otrzymania.
- Jeżeli po przyjęciu rezerwacji powstaną okoliczności, przez które wynajęcie samochodu uzgodnionej klasy okaże się niemożliwe, Wypożyczalnia dostarczy samochód klasy wyższej, z zastosowaniem identycznej stawki dobowej obowiązującej dla klasy pojazdu, którego dotyczyła rezerwacja. Nie wymaga to osobnego powiadamiania Klienta. Klient ma jednak prawo odstąpić od umowy w przypadku, gdy nie zgadza się na zmianę klasy pojazdu na inną. Wówczas Wypożyczalnia zwróci całość kwoty wpłaconej przez Najemcę.
- Natomiast, gdy nie ma możliwość zapewnienia Najemcy pojazdu wybranej oraz wyższej klasy, New Rent niezwłocznie poinformuje o tym fakcie zamawiającego. W takim przypadku Wypożyczalnia odstąpi od Umowy oraz zwróci Najemcy całość wniesionych opłat chyba, że Strony dojdą do porozumienia w sprawie wynajęcia pojazdu innej klasy.
Anulowanie rezerwacji
Do momentu odbioru pojazdu Klient może anulować rezerwację Pojazdu ze zwrotem odpowiednio:
- Opłat wniesionych przy składaniu zamówienia pod warunkiem złożenia oświadczenia o anulowaniu Rezerwacji, co najmniej na 7 dni przed uzgodnioną przez Strony datą wydania zamówionego pojazdu
- Opłat wniesionych przy składaniu zamówienia po potrąceniu opłaty rezerwacyjnej w wysokości 10% całej wartości umowy, jeśli oświadczenie o anulowaniu Rezerwacji zostało złożone na krócej niż 48 godzin przed uzgodnioną przez strony datą wydania zamówionego pojazdu.
Płatności
- Płatności opłaty rezerwacyjnej lub całej opłaty za wynajem Zamawiający może dokonać po wypełnieniu formularza zamówienia przelewem na konto w MBank 70 1140 2004 0000 3802 8111 5575 lub poprzez platformę transakcyjną T-Pay
Odbiór pojazdu
Samochód jest podstawiony Klientowi o godzinie oraz w miejsce wskazane przez niego w formularzu zamówienia lub uzgodnionym później.
Reklamacje
Reklamacje zawierające dane identyfikacyjne oraz kontaktowe wraz z opisem reklamowanej usługi, należy składać na adres poczty elektronicznej: newrent@newrent.pl. Odpowiedź na reklamację będzie udzielona pocztą elektroniczną na adres e-mail lub telefonicznie w terminie 14 dni od jej otrzymania.
Najemca
Najemcą samochodu może zostać tylko osoba, która ma ukończone 21 lat, prawo jazdy uprawniające do poruszania się po Rzeczypospolitej Polskiej od trzech lat oraz posiada kartę płatniczą lub kredytową.
Awaria
W przypadku jakiejkolwiek awarii, unieruchomienia samochodu, kolizji drogowej i innych zdarzeń związanych z wynajętym autem, prosimy o bezzwłoczny kontakt z numerem infolinii 733 007 009. Nasz pracownik udzieli wyczerpujących informacji na temat dalszego postępowania. Infolinia dostępna jest non-stop – 24 godziny na dobę, przez cały rok, również dla osób dzwoniących spoza Polski.
infolinia dostępna 24 h/7 przez cały rok,
również dla połączeń spoza Polski
FAQ
Rezerwacja
Jak można zarezerwować samochód?
Najłatwiej przez nasz internetowy formularz rezerwacji. Należy w nim wybrać preferowaną klasę samochodu, daty odbioru i zwrotu, wyposażenie dodatkowe oraz podać swoje dane.
Potwierdzeniem dokonania rezerwacji jest mail zwrotny wysłany na podany podczas rezerwacji adres mailowy. Jeśli nie masz dostępu do internetu, możesz skorzystać z naszej infolinii +48 71 307 90 00 lub skontaktować się bezpośrednio z nami. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie Kontakt.
Jakie dokumenty są wymagane, żeby wynająć samochód?
Prawo jazdy i drugi dokument tożsamości (dowód osobisty albo paszport).
Czy osoba nieposiadająca firmy może wynająć samochód?
Tak. Wystarczy, że ma ukończone 21 lat, posiada ważne od co najmniej roku prawo jazdy oraz okaże drugi dokument tożsamości.
Czy w ofercie dostępne jest wyposażenie dodatkowe, np. GPS?
Tak. Oferujemy wszystko, co może być przydatne w krótszych i dłuższych podróżach – GPS, foteliki dziecięce. Jeśli rezerwujesz samochód przez telefon albo bezpośrednio w oddziale New Rent, nasz pracownik sprawdzi dostępność wyposażenia i skalkuluje cenę jego wypożyczenia. Korzystając z formularza na stronie internetowej, będziesz mógł to zrobić samodzielnie. Wystarczy że zaznaczysz element wyposażenia, a jego cena zostanie automatycznie wyliczona dla wybranego okresu wynajmu.
Gdzie mogę odebrać zarezerwowany samochód?
Samochód możesz odebrać w jednym z wielu oddziałów na terenie całego kraju. Za dodatkową opłatą możemy też podstawić samochód w dowolnie wybrane miejsce np. na lotnisko, dworzec czy pod hotel.
Czy mogę odebrać samochód na lotnisku?
Tak. Podstawiamy samochody na wszystkie lotniska w Polsce. Oddziały naszej wypożyczalni zlokalizowane są na największych lotniskach w Polsce (Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Warszawie, Modlinie, Wrocławiu).
Czy mogę zarezerwować samochód w przeddzień lub dzień odbioru?
Tak. Jeśli potrzebujesz wynająć samochód natychmiast, skontaktuj się bezpośrednio z numerem infolinii +48 733 007 009
Czy samochody mają limit kilometrów?
Tak, ale możesz je bez żadnego problemu zmienić. Skontaktuj się z nami.
Czy samochód może prowadzić tylko osoba, która go wynajęła?
Nie. Możliwe jest upoważnienie dodatkowych kierowców. Ich dane należy zgłosić najpóźniej w dniu wynajmu samochodu. Konieczne będzie też okazanie dokumentów tożsamości i ważnego prawa jazdy. Jeśli wynajmujesz samochód przez formularz na stronie internetowej możesz od razu podać dane dodatkowych kierowców. Dzięki temu w dniu odbioru samochodu procedura jego wydania będzie znacznie krótsza. Pamiętaj, że dane dodatkowych kierowców należy zgłosić najpóźniej w dniu wynajmu samochodu. Konieczne będzie też okazanie ich dokumentów tożsamości i ważnego prawa jazdy.
Nie mam polskiego prawa jazdy. Czy mogę mimo to wynająć samochód?
Tak. Jeśli Twoje prawo jazdy zostało wydane w jednym z poniższych państw, możesz poruszać się po terenie Polski:
Albania, Austria, Bahamy, Bahrajn, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Brazylia, Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Czechy, Dania, Demokratyczna Republika Konga, Estonia, Filipiny, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Gujana, Hiszpania, Holandia, Iran, Irlandia, Islandia, Izrael, Kazachstan, Korea Południowa, Kuba, Kuwejt, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Maroka, Monako, Mongolia, Niemcy, Niger, Norwegia, Pakistan, Polska, Portugalia, Republika Mołdawii, Republika Środkowej Afryki, Republika Południowej Afryki, Rosja, Rumunia, San Marino, Senegal, Seszele, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Tadżykistan, Turkmenistan, Ukraina, Urugwaj, Uzbekistan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Wybrzeże Kości Słoniowej, Zimbabwe.
Osoby posługujące się prawem jazdy wydanym m.in. w USA, Kanadzie, Japonii, Australii i Turcji muszą posiadać również prawo jazdy międzynarodowe.
Czy mogę przedłużyć wynajem w trakcie jego trwania?
Tak. Jeżeli przedłużasz pojazd o 24 godziny możesz zrobić to telefonicznie kontaktując się z Infolinią Handlową pod numerem telefonu +48 733 007 009. Jeżeli chcesz przedłużyć wynajem o więcej niż 24 h konieczna będzie zapłata za przedłużenie. Zapłacić możesz osobiście w najbliższym oddziale New Rent.
Opłaty
Co to jest depozyt?
To kwota która na czas wynajmu samochodu zostanie zablokowana na Twojej karcie płatniczej (kredytowej lub debetowej, Visa lub Mastercard). Jeśli Twoja karta nie ma funkcji blokady (tzw. pre-autoryzacji), kaucja zostanie pobrana z karty. Kaucja jest zwrotna. Środki na karcie są odblokowywane, jeśli samochód zostanie zwrócony bez uszkodzeń.
Czy mogę znieść opłatę administracyjną za szkodę wykupując dodatkowy pakiet?
Opłata administracyjna za każdą szkodę na pojeździe jest naliczana w przypadku gdy spowodowałeś kolizję, uszkodzenie pojazdu albo sprawca zdarzenia jest nieznany. Jeśli sprawcą jest inny uczestnik ruchu drogowego, ale Ty skontaktowałeś się z Infolinią Techniczną i zrobiłeś wszystko, o co prosił Cię pracownik infolinii – opłata administracyjna nie zostanie naliczona.
Nawet jeśli jesteś sprawcą szkody albo sprawca jest nieznany, możesz znieść opłatę administracyjną. Wystarczy że przed wynajmem wykupisz usługę – zniesienie opłaty administracyjnej za szkodę.